Dostajesz list. Oferta reklamowa, „nic ważnego” – myślisz, list z rozdartą kopertą ląduje więc w koszu na śmieci. W skrzynce na listy znajdujesz katalog promocyjny ze sklepu (rzeczywiście, zdarzyło Ci się podać adres – jest katalog). Przeglądasz i razem z kopertą wyrzucasz. Błąd! Nie wyrzucaj dokumentów, w których znajdują się twoje dane – a nazwisko i adres zawsze są na kopercie. Niestety, dane lądujące na śmieciach mogą być przyczyną kłopotów. Dotyczy to zarówno danych osób prywatnych jak i danych firmowych. Nieuczciwie konkurującym firmom lub osobom zdarza się pozyskiwać dane w nie do końca legalny sposób. Dlatego chroń swoje informacje i pamiętaj, że ważne dokumenty można zniszczyć, korzystając z usług firm zajmujących się profesjonalnie niszczeniem dokumentów.
Niszczenie jak ogień
Kiedyś ważne dokumenty palono. Dziś, jeśli zależy Ci na nieodwracalnym zniszczeniu danych, nie musisz ich już wrzucać do ogniska. Niszczenie dokumentów to obecnie popularne i użyteczne narzędzie, z których korzystają zwłaszcza firmy i instytucje. Nowoczesne technologie pozwalają na monitoring niszczenia danych. Klient zamawiający usługę niszczenia dokumentów otrzyma materiał, na którym zarejestrowano proces niszczenia. Oddając do niszczenia dokumenty mamy też pewność, że pracownicy pracujący przy niszczeniu to osoby zaufane, a miejsce niszczenia jest chronione.
Jak dbać o bezpieczeństwo danych?
Co robić, żeby uniknąć kłopotów związanych z trafieniem naszych danych w niepowołane ręce? Profesjonalne zniszczenie dokumentów to najlepsza metoda, ale pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa. Oto kilka pożytecznych wskazówek na temat bezpieczeństwa danych:
- – Nie wyrzucaj do kosza na śmieci dokumentów z danymi. Przejrzyj dokument przed wyrzuceniem dokładnie, zniszcz miejsca, w których są dane (adresy, telefony, informacje firmowe),
- – Jeśli podróżujesz, nie zostawiaj w pokojach hotelowych ważnych danych. Nie zostawiaj też informacji poufnych w samochodzie, zwłaszcza w widocznym miejscu.
- – W pracy nie odchodź od biurka, jeśli zostawiasz na nim ważne dokumenty. Takie dane należy przed odejściem z miejsca pracy odpowiednio zabezpieczyć.
- – Pamiętaj też o komputerze. Jeśli przechowujesz na nim istotne dane, zabezpiecz komputer odpowiednimi programami antywłamaniowymi i antywirusowymi. Uważaj z podłączaniem takiego komputera do sieci, ostrożnie korzystaj z systemów przesyłania danych np. z Bluetooth.
- – Jeśli prowadzisz strategiczne rozmowy telefoniczne, zadbaj o to, by odbywały się w bezpiecznym, sprawdzonym miejscu.