Funkcjonalności nowoczesnych kont osobistych

10 kwietnia
11:29 2013

Od niedawna banki oferują dodatkowe funkcjonalności kont osobistych. Co można znaleźć?

Po pierwsze niektóre banki umożliwiają swoim klientom, bezpośredni i stały kontakt z przypisanym do rachunku opiekunem. Dzięki tej możliwości można łatwo otrzymać niezbędne informacje i fachową pomoc związaną z posiadanym produktem bankowym. Kontakt z opiekunem jest bardzo prosty. Wystarczy tylko wpisać do specjalnego formularza w panelu konta swoje zapytanie, a po krótkiej chwili otrzymamy odpowiedź. Jest to rozwiązanie dużo lepsze niż dotychczasowe listy najczęstszych pytań i odpowiedzi.

Obecnie można spotkać oferty kont osobistych, których dostęp możliwy jest nie tylko przez Internet, telefon lub w placówkach banku. Coraz częściej banki umożliwiają dostęp i zarządzanie kontem za pomocą aplikacji na smartfony. Dzięki nim klient może na bieżąco sprawdzić stan konta, wykonać przelew bądź też znaleźć najbliższy bankomat. Funkcja ta jest stale rozwijana, dzięki czemu klient może również za pomocą prostej aplikacji na telefonie złożyć wniosek o inne produkty, na przykład konto oszczędnościowe lub lokaty bankowe.

Banki przygotowały również możliwość dokonywania szybkich przelewów bez potrzeby znajomości dokładnego numeru konta odbiorcy. Teraz pieniądze można przesłać na adres e-mail czy za pośrednictwem portali społecznościowych. Wkrótce będzie możliwe dokonywanie przelewów na konto dzięki znajomości jedynie numeru telefonu odbiorcy.

Dość ciekawym i na pewno dużym ułatwieniem dla internautów jest możliwość podpisywania umowy za pomocą SMS – bez czekania na przesyłkę kurierską.

Należy jednak pamiętać, że nowoczesne technologie mobilne mogą stać się łatwym celem dla hakerów. Dlatego do korzystania z tych form wymagane jest specjalne zabezpieczenie, choćby w postaci dobrego programu antywirusowego na smart fonie.